Doe mee

woensdag 2 december 2020

Kleine aanpassing van de spelregels vanaf week 1 2021

 



Vanaf week 1 in 2021 gaan er een aantal kleine dingetjes veranderen bij de Flashback50.
Hieronder zie je wat er wijzigt, begrijp je iets helemaal? geen probleem.......mail me en ik leg het nog eens uit maar geloof me......het is niet schokkend.


  • LIMIET:
    Aangezien ik best veel vraag heb gehad om het aantal spik splinter nieuwe plugplaten een beetje in te binden zal er weer een limiet komen op de plugplaten. Per jaargang mag een ieder nog max 5 platen pluggen uit het jaar waar we ons in bevinden.
  • FlashBack BONUS:
    En om het pluggen van FlashBack hits nog een beetje aan te moedigen zal er een bonus worden toegekend. de 10's krijgen 1 punt startkapitaal, de 00's 2 punten, de 90's 3 punten, de 80's 4 punten, de 70's 5 punten enz enz. Het is minimaal maar de invloed mag niet TE groot worden natuurlijk ;o).
  •  COMEBACK FLASH
    Per jaargang mag elke member 3 Comeback Flashes inzetten. Een Comeback Flash is een plaat die de FlashBack50 al eens gehaald heeft maar nooit hoger is gekomen dan de 35e plaats.
    Dus de plaatsen 50 t/m 35 als hoogst behaalde positie komen in aanmerking voor de Comeback Flash. Uiteraard ga ik dit allemaal weer bijhouden, maar het zou fijn zijn als jullie er zelf ook een beetje het oog in houden.
  • DUTCHIE DISC:
    Als laatste wil ik de Dutchie Disc introduceren, deze is bedoeld om het Nederlandse product een beetje te stimuleren. De hoogste binnenkomer van eigen bodem in de Plugparade zal deze Dutchie Disc toebedeeld krijgen en daar horen 1 malig 5 bonus punten bij voor de week die volgt.
    Ook wordt deze Dutchie Disc net als de nr.1 en de FlashDisc op de weblog geplaatst met clip en hoes.
    En uiteraard heb ik er ook weer een stikker voor gemaakt voor op de hoes.
    Dus mag ik jullie voorstellen aan het logo van de Dutchie Disc.
      

3 opmerkingen:

EugeneW zei

Mooie toevoeging/aanscherping Sjon. We gaan ons best doen deze nieuwe regels te onthouden ;-)

Okaysjon zei

Daar ga ik je wel bij helpen hoor ;)

Rinse Rozenga zei

Prima zo Sjon.

Ik zal ook mee opletten.

ps. krijgen singels uit de 19e eeuw dus zo wie zo 13punten?