Doe mee

vrijdag 23 december 2022

Wijzigingen vanaf januari 2023

 

Volgende week zal er nog 1 lijst verschijnen die bij 2022 meetelt, maar daarna gaan we 2023 in en dan zullen ook de kleine wijzigingen van kracht zijn. Hieronder staat exact wat er wijzigt.
Schrik niet, het is niet schokkend.

Deadline

De deadline zal met 1 uurtje vervroegd worden naar vrijdagavond 19:00 uur. Dit omdat ik de afgelopen jaren regelmatig in tijdnood kwam wanneer ik nachtdiensten had op vrijdag omdat er altijd wel een aantal mensen hun bijdrage fotofinish insturen en ik dus meer tijd nodig heb dan de 2 uur die ik heb wanneer de deadline op 20:00 uur staat.
Op deze manier heb ik net even een uurtje extra om de lijst voor 95% gereed te hebben voordat ik naar mijn werk ga.

Een 2e plaat van een artiest pluggen.

Voorheen mocht je een artiest een 2e keer pluggen wanneer de 1e plaat 5 weken of langer in de FlashBack50 staat of wanneer de 1e plaat flopte.
Vanaf 2023 mag een 2e plaat van een artiest geplugd worden wanneer de 1e plaat 5 weken of langer in de plugparade of FlashBack50 staat. Dus als hij bijvoorbeeld 2 weken plugparade en 3 weken FlashBack50 heeft afgelegd dan is er groen licht. En uiteraard mag het ook nog altijd wanneer de 1e plaat flopt.

ComeBackFlashers

Het aantal ComeBackFlashers wijzigd niet en dus mag je nog steeds 3 x een plaat pluggen die de FlashBack50 al eens eerder bereikt heeft. Alleen was de bereikte positie van zo'n plaat voorheen plek 35, dat zal vanaf 2023 plek 30 zijn.
Dus alle platen die al eens op plek 30 t/m 50 hebben gestaan komen hiervoor in aanmerking.
Is een plaat al eens geBackFlashed met succes dan heeft hij dus 2 keer in de FB50 gestaan en mag hij geen 3e keer gedaan worden.
Dit omdat er nog genoeg andere mooie muziek is die gekozen kan worden.

2023 platen

Het aantal keren dat je een plaat mag pluggen uit het lopende jaar (dat wordt dus 2023) gaat van 5 naar 3. Afgelopen jaar zijn er slechts 2 pluggers die alle 5 de mogelijkheden benut hebben, alle anderen maakte gemiddeld 1 keer gebruik van een hele verse plugplaat en dus is een afbouw van 5 naar 3 volgens mij goed te doen.

Verzoek

En dan als laatste heb ik nog een verzoek aan een ieder om iets meer aandacht te besteden aan het aanleveren van je plugplaat.
Te vaak ontbreekt er een jaartal of een cliplink of heeft de uitvoer / titel schrijffoutjes.
Het is voor jullie slechts 1 plaatje die je even goed moet checken maar ik heb er 24 die ik moet checken op spelling, jaartal, youtube link. En dat gaat dan al snel oplopen qua tijd.
Dus graag je plugplaat aanleveren zoals hieronder een voorbeeld staat.

Diana Ross - Why Do Fools Fall In Love 1981
of
Diana Ross - Why Do Fools Fall In Love
1981
https://www.youtube.com/watch?v=tnmGDwgwSKE

Ieder woord dus beginnend met een HOOFDletter en uitvoer en titel gescheiden door (spatie streepje spatie) en jaartal er achter of er onder maakt niet zoveel uit.

Alvast dank voor de medewerking, het klinkt wellicht onbenullig maar het scheelt mij echt een hoop onnodig tijdverlies ;o)

Tot zover de wijzigingen en verzoekjes.
Heb je vragen over bovenstaande laat het me gerust weten.

Sjon

Geen opmerkingen: